تعمیر تبلت لنوو مدل ThinkPad 10

 

تعمیر تبلت لنوو مدل ThinkPad 10

اگر قصد خرید یک تبلت ویندوزی را داشته باشید، انتخاب شما بین یک تبلت با مشخصات سخت‌افزاری پایین و ارزان‌قیمت یا تبلت بالارده و همه‌فن‌حریف محدود می‌شود. ازاین‌رو می‌توان گفت که دست کاربران آن‌چنان‌که بایدوشاید در انتخاب محصولات میان‌رده‌ی ویندوزی باز نیست.

لنوو با تبلت ThinkPad 10 آمده تا این خلا را پر کند. ThinkPad 10 یک تبلت ویندوزی میان‌رده با نمایشگر بزرگ و باکیفیت و قدرت سخت‌افزاری متوسط است. با این اوصاف می‌توان این دستگاه را به آن دسته از کاربرانی که به دنبال تماشای فیلم و انجام کارهای روتین سیستم‌عامل ویندوز هستند، پیشنهاد داد. همان‌طور که از نام این محصول پیداست، لنوو از یک نمایشگر بزرگ 10.1 اینچی برای ThinkPad 10 به کار برده است.

این نمایشگر دارای دقت تصویر Full HD است و تراکم پیکسلی 224ppi را ارائه می‌دهد. کیفیت نمایشگر این تبلت واقعا رضایت‌بخش است و شما را در کاربری‌های روزانه کاملا راضی نگاه خواهد داشت. با توجه به سخت‌افزاری که لنوو برای این دستگاه در نظر گرفته، هرگز نمی‌توان انتظار کم عیب و نقصی از آن داشت. لنوو ThinkPad 10 به تراشه‌ی اینتل اتم مدل Z3795، یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت 1.6 گیگاهرتز و رم چهار گیگابایتی مجهز شده است.

از مهم‌ترین راه‌های این تبلت می‌توان به بلوتوث، وای فای و NFC اشاره کرد. همچنین این تبلت به درگاه‌های USB 2.0 و MicroHDMI مجهز است و از این بابت در حد و اندازه‌ی سایر تبلت‌های ویندوزی بالارده است. لنوو ThinkPad 10 دارای دو دوربین و با کیفیت‌های 8 و 2 مگاپیکسل است و می‌تواند عکس‌های نسبتا خوبی را در شرایط نوری مناسب بگیرد. انرژی این تبلت ویندوزی را یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 8800 میلی‌آمپر ساعت تشکیل می‌دهد که می‌تواند در استفاده‌ی ترکیبی و مداوم تا بیش از 10 ساعت شارژ نگه دارد. درمجموع مهم‌ترین ویژگی این تبلت را می‌توان در اندازه‌ی بزرگ و باکیفیت و سیستم‌عامل ویندوز 8.1 دانست.

 

طراحی تبلت لنوو مدل Thinkpad 10

زبان طراحی لنوو Thinkpad 10 تغییر زیادی نسبت به تبلت‌های گذشته‌ی خانواده‌ی Thinkpad نکرده است. ازلحاظ ظاهری این تبلت بسیار شبیه به Thinkpad 8 است. همچنین می‌توان شباهت‌های زیادی بین طراحی این محصول و Thinkpad Tablet 2 پیدا کرد. البته ممکن است عده‌ای به خاطر شباهت زیاد بین Thinkpad 10 و دیگر تبلت‌های لنوو گله و ابراز نارضایتی کنند. اما باید بگوییم که هیچ دلیل منطقی برای ناراحتی از طراحی تکراری این محصول وجود ندارد.

زمانی که کیفیت ساخت و طراحی محصولی بی‌نظیر و کم نقص است و کاربران استقبال خوبی به آن نشان می‌دهند، بسیار طبیعی و قابل پیش‌بینی است که سازنده از همان زبان طراحی در محصول سال بعد خود استفاده کند. بهترین مثال برای این گفته‌ی مان، گوشی‌های پرچم‌دار اپل و سامسونگ در دو سال اخیر است. این گوشی‌ها ازنظر طراحی با یکدیگر مو نمی‌زنند و اگر آن‌ها کنار یکدیگر قرار دهید، به‌سختی می‌توانید آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

 

تعمیر ال سی دی تبلت لنوو مدل Thinkpad 10

معمولا سازندگان تبلت‌ها در محصولات با اندازه‌ی نمایشگر بزرگ از رزولوشن بالا و قابل‌توجهی استفاده می‌کنند. اما لنوو به استفاده از دقت تصویر 1200 × 1920 پیکسل در Thinkpad 10 قناعت کرده است. این میزان وضوح تصویر، تراکم پیکسلی 224ppi را برای این تبلت به همراه دارد. از این رو می‌توان گفت که تماشای این تبلت در کاربری‌های عمومی نظیر تماشای فیلم و مرورگری‌وب کاملا مناسب است. اما فراموش نکنید که نمایشگر این تبلت به قدری شارپ نیست که بتوانید جزئیات زیادی در آن مشاهده کنید. به‌غیراز شارپنس کم، نمایشگر Thinkpad 10 دارای روشنایی نسبتا کمی است. طبق تست‌هایی که سایت Laptopmag انجام داده، حداکثر روشنایی نمایشگر Thinkpad 10، 309 نیتس است که اندکی از میانگین روشنایی (329 نیتس) کمتر است. بنابراین اگر به دنبال تبلتی هستید که با آن بتوانید در محیط‌های بیرون مانند زیر تابش مستقیم آفتاب کار کنید، Thinkpad 10 تبلت مناسبی برایتان نخواهد بود. اما در هنگام کار با این تبلت در محیط داخلی (خانه یا محیط کار) به مشکلی برخورد نخواهید کرد.

اما به جرات می‌توان بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت نمایشگر این تبلت را در کیفیت رنگ‌های آن دانست که ما را به وجود آورد. زوایای دید و کیفیت رنگ‌ها در نمایشگر Thinkpad 10 کاملا رضایت‌بخش است. به لطف فناوری IPS و پوشش 71.6 درصدی رنگ‌های sRGB، تماشای این تبلت کاملا لذت‌بخش است.

 

قلم تبلت لنوو مدل Lenovo Thinkpad 10

خوشبختانه لنوو این تبلت را با قلم اکتیو باندل کرده و نیازی به خرید جداگانه‌ی آن نیست. این قلم حسی مشابه با یک خودکار معمولی را دارد. قلم Thinkpad 10 حدود 14 سانتی‌متر (5.5 اینچ) طول و وزنی مشابه با یک خودکار دارد. همچنین حساسیت این قلم نسبت به فشار دست سبب شده تا در هنگام کار کردن با آن حسی مشابه با نوشتن با خودکار روی کاغذ داشته باشید. لنوو روی بدنه‌ی این قلم از یک کلید استفاده کرده که برای ‌های‌لایت کردن یا کلیک روی قسمت‌های مختلف کاربرد دارد. علاوه بر این، در بخش انتهایی این قلم پاک‌کن وجود دارد که می‌تواند در برنامه‌های یادداشت‌برداری نظیر Paint کمک زیادی به کاربر کند. اما جدای از بحث سخت‌افزار این قلم، ما انتظار داشتیم تا لنوو از برنامه‌ی ویژه‌ی یادداشت‌برداری برای Thinkpad 10 استفاده می‌کرد تا کاربران مجبور به خرید یا گرفتن برنامه‌های سوم شخص در ویندوز استور نشوند. درست همان کاری که سامسونگ با برنامه‌ی Note در تبلت‌های گلکسی خود انجام داده است.

 

تعمیر دوربین تبلت لنوو مدل Lenovo Thinkpad 10

در زمینه دوربین، لنوو از حسگرهای باکیفیت و خوبی در Thinkpad 10 استفاده کرده است. بر قاب پشتی این دستگاه یک حسگر 8 مگاپیکسلی قرار گرفته که می‌تواند در شرایط نوری مناسب، عکس‌هایی با جزئیات بالا و شارپی بگیرد. از مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین این تبلت می‌توان به فیلم‌برداری باکیفیت 1080p اشاره کرد. دوربین دوم این تبلت هم 2 مگاپیکسلی است و نمی‌توان انتظار عکس های خوبی مانند دوربین اصلی از آن داشت. عکس های گرفته شده با این دوربین چه در محیط‌های داخلی و چه در محیط‌های بیرون، دارای نویز زیادی است. اما در مجموع باید گفت که این دوربین برای انجام مکالمات ویدئویی، کاملا مناسب است.

 

سیستم عامل تبلت لنوو مدل Lenovo Thinkpad 10

درست مانند Thinkpad 8، تبلت Thinkpad 10 هم بیهوده افزارهای (Bloatware) زیادی ندارد. همان‌طور که از لوگوی ویندوز در پایین نمایشگر این تبلت پیدا است، این تبلت ویندوزی است و ویندوز نسخه‌ی 8.1 در آن اجرا می‌شود. از این رو کلیه نرم‌افزارهای ویندوزی کامپیوترهای دسکتاپ و همچنین برنامه‌های ویندوز استور (Windows Store) در این تبلت اجرا می‌شود. علاوه بر این لنوو از چند برنامه‌ی مفید برای این محصول در نظر گرفته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به AccuWeather (پیش‌بینی آب‌وهوا) و Evernote (برای یادداشت‌برداری)، Norton Internet Security (برای محافظت از فایل‌ها و برنامه‌ها) و Lenovo Photo Editor (برای ویرایش) اشاره کرد.

 

نمایندگی لنوو

نمایندگی لنوو در راستای ارائه برترین خدمات فروش و تعمیرات لنوو، کادری مجرب از میان زبده‌ترین مهندسان این حوزه را به کار گرفته و در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی خدمات را به شما هموطنان گرامی ارائه نماید. نمایندگی لنوو یکی از مراکز رسمی موجود تعمیر تبلت لنوو در کشور می‌باشد که بر اساس استانداردهای روز دنیا در دو حوزه‌ی مرتبط با تولیدات کمپانی لنوو فعالیت دارد؛ حوزه‌یِ نخستِ این فعالیت، فروش و عرضه‌ی محصولات لنوو  و دیگری ارائه‌ی سرویس‌ها و خدمات پس از فروش محصولات این شرکت می‌باشد.

لنوو در ایران نامی است که در قیاس با دیگر برندهای موجود در بازار، افراد کمتری با آن آشنایی دارند؛ به‌عبارتی دیگر این نام در ایران همانند برندهای سامسونگ، سونی، ایسر و… شناخته شده نیست و حتی گاهی برخی به اشتباه آن را جزو برندهای دست‌پایین به شمار می‌آورند. اگر شما نیز چنین تصوراتی در مورد برند لنوو دارید بهتر است تمامی آن‌ها را کنار بگذارید؛ بد نیست بدانید که برند لنوو در شمار چهار شرکت برتر تولید کننده لپ‌ تاپ است و لپ ‌تاپ ‌های این شرکت به دارا بودن ظاهر و ابعادی عالی، کانفینگ فوق‌العاده و البته قیمت مناسب شناخته شده‌اند.